Algı, hayatımızın her bölümünde karşımıza çıkan bir olgu. İş başvurusundaki mülakatta, kitlelere karşı yapacağınız konuşmada en belirgin örnekler. Buna ilaveten, son dönemde Instagram üzerinden sevgili edinmek ya da kişisel tatmin için oluşturulan gösterişli profiller “algı” meselesinin güncel sac ayaklarından birisi. Buradaki amaç bir kitleyi küçümsemek değil; doğru analizler ile doğru sonuçlara varmak.
İlk olarak, iş hayatındaki algı konusundan ilerleyecek olursak; ister sanatkar, ister iş insanı isterseniz daha başka mesleklerde olun, en önemli konu bilginizi pazarlayabilmeniz. Bunun için de kendinizi bir yerde konumlandırmanız gerekli. Mesela bir dijital ajansınızın olduğunu ya da bu ajansta görevli olduğunuzu düşünelim. Bu ajansın piyasada yer edinebilmesi için bir fark ortaya koyması önemli. Bu fark ne olmalı dersek; bu konu görevlinin yaratıcılığına kalmış o yüzden ben size “ne olmamalı” onu söyleyeyim: Ucuz olmamalı!
Bu sadece dijital ajans örneğinde geçerli değil. İster hukuk bürosu yönetin, ister şarkıcılara şarkı sözü yazın isterseniz daha nice işlerde olun. Ucuzluk sizi uzun vadede ayakta tutamaz. Bu konuda akıllara BİM örneği gelebilir. Yazıyı satış-pazarlama temasına çevirmeden bir cümleyle açıklayalım bunu: BİM’in başarılı olmasının nedeni, hiçbir reyon görevlisi ve raf maliyetinin olmaması ve ürünlerinin çoğunu kendi üretim tesislerinde üretmesi. Tahmin edeceksiniz ki bu da ciddi bir holding desteği demek.
Buradan algı konusuna geri dönecek olursak; diğerlerine farklı olduğunuzu belirten bir izlenim vermeniz gerekli. Diyelim ki şirketiniz, kumanda işlevini göreb app tasarladı ve bunu kullanıcılara sunacaksınız.
Yaptığınız iş çok değerli olabilir fakat esas mesele bunu karşı tarafa aktarabilmekte. O ürünü öyle bir anlatmalısınız ki; karşı taraf kumandaya gerek kalmadığna ikna olabilmeli. Aslında algılardaki en önemli sonuç bu: Karşı tarafı ikna etmek.
Peki, yalanla arasındaki ayrım nedir? Eğer karşınızdaki insana olmayan bir şeyin algısını yaratmaya çalışıyorsanız bu yalandır. Yalan zaten kötü bir şey olmakla birlikte bunu umursamyan biri için ekstra kötü gelişme şu: Söylenen yalan açığa çıktığında artırılmak istenen karizma, yerle bir olacaktır.

Reklamlar